Acht punten voor een goede website

Je hebt websites en je hebt websites. Dat klinkt als een dubbele zin, maar dat is het niet. Het onderscheid is namelijk groot tussen de matige websites en de goede websites die veel verkeer en conversies trekken. Goede websites zijn makkelijk te vinden, maar het maken ervan is een heel ander verhaal. Daarom geef ik je vandaag acht punten om een betere website te maken dan je misschien nu wel in bezit hebt.

Punt 1: Responsive

Het is het nieuwe codewoord. Is jouw website niet responsive, dan ga je binnenkort nog meer verkeer verliezen dan je nu doet, want Google gaat er mee aan het werk.

Punt 2: Content

Zonder verhaal is er geen website. Zelfs webwinkels hebben inhoud nodig en iedereen vindt het leuk om een goed verhaal te lezen.

Punt 3: 1 verhaal

Heb je een website met meerdere richtingen en uiteenlopende projecten, dan heb je een probleem. Je hebt geen centraal idee, en dat is nodig voor een goede website.

Punt 4: Actie

Een goede website wordt regelmatig bijgewerkt, er moet constant nieuwe inhoud op komen.

Punt 5: Call to action

Zonder een call to action kun je het vergeten. Er moet een manier van oproep tot actie op de website staan, anders kun je de klik vergeten.

Punt 6: Een goed product

Heb je informatie of goederen, het maakt niet uit: Het product achter de website moet goed zijn. Troep verkopen is moeilijk en op de langere termijn zal je altijd tegen jezelf aanlopen.

Punt 7: Vergeet de adviezen

Een raar advies, maar hoe meer adviezen je opvolgt, hoe moeilijker je het jezelf maakt. Punt acht is handiger dan alle adviezen die je online zal vinden.

Punt 8: Probeer en meet

Verander eens wat, meet het verschil. Verander nog meer en meet opnieuw. Op een gegeven moment weet je precies wat goed werkt en wat minder resultaat oplevert.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.