Kortingen de ondergang van de webwinkel?

ondergangDe consument heeft het gemakkelijk dezer dagen, wanneer je nog voor een goede prijs allerhande artikelen nodig hebt – of dit nu cadeaus zijn of noodzakelijkheden dan is dit een goede tijd om tot aankoop over te gaan. Online winkels gooien nu met kortingen, de winkelketens proberen elkaar te overtroeven en op die manier de meeste klanten binnen te halen. Maar dit werkt voor veel winkelketens averechts en ze verliezen hierop geld.

Grote winkelketens

Namen als Bol en Wehkamp worden er genoemd, en de kortingen die zijn aanbieden kunnen oplopen tot boven de 50%. Dit is goed nieuws voor ons de consumenten, maar voor de winkelketens zelf kan dit gewoon erg slecht nieuws zijn. De reserves staan op de tocht of zijn al uitgeput en na de feestdagen komt er echt geen verhoging in de koopkracht – mensen zijn door het geld heen. De winkelketens die gevraagd zijn om commentaar geven enkel aan dat ze dit ieder jaar doen, en dat dit vooral is om mee te gaan met de cadeautjes die mensen voor een goede prijs aan willen schaffen. Wie verder gaat kijken dan zijn eigen neus lang is kan zien dat het concurreren met Ebay of zelfs Amazon veel winkelketens het van angst in hun broek laat doen. Een extra reden om te gaan gooien met mega kortingen, terwijl ze hier helemaal de mogelijkheden niet toe hebben. Zelf nog op zoek naar een leuke kortingscode, wellicht voor een nieuwe outfit voor de kerst? Kijk eens op hmkortingscode.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *